onsdag 10 februari 2010

Lantbuljong

Jag har hittat en favorit buljong. Det är Renée Voltaires kravmärkta Lantbuljong. Den är lätt och dosera då det är i pulver form och då även lätt att lösa upp snabbt. Sen känns det som om flera "extra" saker som finns i buljongtärningar som smakförstärkare ej finns med vilket jag tycker är bra. Lite dyrare än vanlig buljong, men värt varenda krona enligt mig! Perfekt att ha i när du gör ex couscous eller bulgur, sedan i med massa olika grönsaker och då har en god måltid! Någon annan som vet någon bra buljongsort utan massa extra tillsatser?

Foto: AnnaJanson

2 kommentarer:

  1. Ja visst är den underbar? Min är slut sedan ett tag tillbaka men nu påminde du mig om att köpa en ny!

    SvaraRadera
  2. Ekologisk buljong får inte tillsättas natriumglutamat eller transfett.

    SvaraRadera