onsdag 3 mars 2010

Småodlingar i fönstret

Idag skiner solen och vårkänslorna flödar hos de flesta tror jag. Efter ett besök hos blomsterlandet i helgen står det nu små projekt i vårt fönster i arbetsrummet. Lite småodlingar som förnimmer om vad som komma skall, dvs vår, sommar och massa grönska. Jag och min man hoppas på god krasse och ärtskott till salladen snart och en fin stor Timjanplanta att ha på balkongen i sommar. Blir spännande att se resultatet av våra småodlingar.

Foto: AnnaJanson

Det roliga med odlingarna är att vi tycker det är lika roligt båda två. Krassen och ärtskottsodlingarna var makens idé som gillar att pröva nya saker. Gärna nya odlingar och blomsorter enligt honom. Jag är mer den som kör på gammalt och beprövat, sådant jag helt enkelt gillar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar