fredag 26 mars 2010

Tavlor

Det här med tavlor på väggen är svårt och dyrt, i allafall för mig. När vi flyttade in i vår nuvarande lägenhet blev det mesta IKEA tavlor på väggarna, snygga men inte speciellt originella eller personliga. Jag tycker det är fint när det som hänger på väggarna berättar mer om vem som bor i lägenheten/huset. Visserligen kan ex en IKEA tavla göra det (blommor hos en blomsterintresserad osv), men om chansen är stor att din granne har samma tavla, ja då blir det inte riktigt personligt ändå. Har fått lite tips här och var på snygga affischer att rama in samt tavlor ex Pear från Isaform, Affischen Mjölk av Mikael Reuter som finns hos HouseofHedda, något fint från Ateljé Undra. För mig är dessa tavlor lite mer personliga och berättar vem som bor just där, än en tavla från IKEA. Just nu blir det nog inget nytt då en flytt ev ligger nära, blir att drömma och planera istället.

Budget alternativ att sätta upp på väggen tycker jag fortfarande är ok att lägga pengar på trots ev flytt. Ex före jul hittade jag utrivna blad ur en gammal florabok i en bokaffär. Det tog ett tag innan jag hittade en passande ram, men till slut på Ullared fanns ramen där för 20kr och vips hade jag en söt liten tavla för 30kr.

Foto: AnnaJanson

Har du något tips på snygga tavlor till mig och mina framtida vägg problem?

1 kommentar:

  1. Hejsan! Så fin tavla!
    Amningsduken är en tunn duk av linne, som kan andas. Som en filt i princip fast, som sagt, släpper igenom luft. Inget speciellt alltså. Jag drar den bara över tutten o Mio så ingen blir generad, varken jag eller ngn annan då :).
    Köpte min av märket småfolk hos Lucky Little Me.se, 39 sek bara!
    Ha det bra!!! Kram/ EDEN

    SvaraRadera