måndag 8 mars 2010

För få sitt platser

När man får många gäster är det ibland svårt att hitta sittplats till alla. Speciellt när det är en lite lägenhet (kände det mycket när jag bodde i studentlägenhet). Nu för tiden har jag ganska många sittplatser men det finns ändå lite ha begär efter sittpuffar och sittkuddar som inte tar så mycket plats men kan ge en trevlig sittplats. Speciellt då de är snygga! Senaste tiden har jag sett ferm Livings snygga virkade sittpuffar i många bloggar och de är verkligen kanon snygga!

Bild: ferm Living

En annan idé som jag haft i bakhuvudet sedan jag såg bilder från min mors Egypten resa i höstas är att det vore snyggt att göra kuddfodral av randiga trasmattor i fina färger och ha som sittkuddar på golvet. Eller vad tror ni? I Egypten där min mor var verkade som om de hade trasmattor på golvet på stolarna och lite över allt. Annorlunda men snyggt!

Foto: Taget av mor i Egypten -09.

1 kommentar: