torsdag 11 mars 2010

Ranunklar

Visst är ranunklar en underbar blomma!? För två dagar sedan tänkte jag köpt en nejlika då de står sig länge. När jag kom till min favorit blomsteraffär stod där massa ranunklar i olika färger som bara inte gick att motstå. Så det blev en cerise och en orange ranukel istället. Härligt färgglatt och jag blir glad så fort jag ser dem. Blommor är humörhöjare för mig!

Att köpa snittblommor en och en som står sig länge gör att man kan njuta länge av vackra blommor utan att det blir för dyrt. Ex en fin nejlika brukar kosta 15-20kr och kan vara fin runt två veckor. Jag brukar inte ha lika tur med ranunklar, men har hört att de kan klara sig relativt länge med. Korta skaft gör ofta att en blomma klarar sig längre. Att köpa 2-3 snittblommor och ställa i varsin lite vas är ofta en jättesnygg bordsdekoration.

Foto: AnnaJanson

2 kommentarer:

  1. Åh, ranunkler är ju underbara! Det är verkligen vardagslyx för mig att köpa snittblommor. Blir riktigt glad av det och därför kan jag känna att det är värt det då och då. Har ju också turen att kunna gå på hötorget där allt är väldigt billigt! :)

    Ja oj, det var väldigt dyra théer på den där sidan. Men ett hg kanske man kan unna sig! ;) Kusmi är ju inte direkt billigt det heller så....

    Ha en fin lördag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Håller helt med ranunklar är underbart fina!

    Ha en fin dag!
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera